bursagorus.com.tr

APP plakalara ceza dönemi başladı

ASAYİŞ

Standart dışı “APP plaka” kullanan araçlara yönelik denetimler bugün itibarıyla başladı. Geçiş süresinin sona ermesiyle birlikte kurallara uymayan sürücülere ağır yaptırımlar uygulanacak.

İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi tarafından daha önce verilen talimat doğrultusunda 1 Nisan’a kadar süren bilgilendirme dönemi tamamlandı. Bu süreçte sürücülere rehberlik edildi ve eksiklerin giderilmesi istendi.

Yeni uygulamayla birlikte mühürsüz, güvenlik işaretleri bulunmayan ve yetkili kuruluşlarca basılmamış plakalar yasak kapsamına alındı. Bu tür plakaları kullanan araç sahiplerine 140 bin lira idari para cezası kesilecek. Ayrıca araçlar 30 gün süreyle trafikten men edilecek.

Öte yandan Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu tarafından verilmiş ancak hatalı basılmış plakalar için doğrudan ceza uygulanmayacak. Bu plakaların belirlenen süre içinde değiştirilmesi sağlanacak. Yetkililer, APP plakaların radar, Plaka Tanıma Sistemi (PTS), Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) ve Elektronik Denetleme Sistemleri (EDS) tarafından sağlıklı okunamadığını ve bunun güvenlik riski oluşturduğunu vurguluyor.

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.