2025'in "Aile Yılı" ilan edilmesiyle birlikte güncellenen doğum yardımı uygulaması kapsamında, 1 Ocak 2025 ve sonrasında dünyaya gelen ilk çocuk için tek seferlik 5 bin lira ödeme yapılırken, ikinci çocuk için aylık 1 bin 500 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için ise aylık 5 bin lira destek veriliyor.
Bakan Göktaş'ın paylaştığı verilere göre, doğum yardımlarından şimdiye kadar 1 milyon 120 bin 990 çocuk yararlandı. Destek alan çocukların 466 bin 825'i ilk çocuk, 344 bin 139'u ikinci çocuk, 310 bin 26'sı ise üçüncü ve sonraki çocuklardan oluştu. Ayrıca 25 bin 401 hak sahibinin ikiz veya daha fazla çocuğu bulunduğu belirtildi.
Düzenli doğum yardımı ödemesi yapılan çocuk sayısının ise 654 bin 165'e ulaştığını aktaran Göktaş, haziran ayı ödemelerinin de bugün itibarıyla annelerin hesaplarına yatırıldığını bildirdi.
Bugüne kadar doğum yardımından faydalanan 1 milyon 99 bin 185 annenin hesabına toplam 20,1 milyar lira ödeme gerçekleştirildiğini vurgulayan Göktaş, aile yapısını güçlendirmeye yönelik desteklerin sürdürüleceğini ifade etti.
Doğum yardımı başvurularının e-Devlet ile "İlk Öğretmenim Ailem" mobil uygulaması üzerinden yapılabildiğini hatırlatan Göktaş, başvurusu onaylanan ailelerin ödeme bilgilerini aynı uygulama üzerinden takip edebileceğini söyledi.
Ödemelerin Halkbank aracılığıyla gerçekleştirildiğini belirten Bakan Göktaş, doğum yardımlarının çocuklar 5 yaşını dolduruncaya kadar kesintisiz şekilde devam edeceğini kaydetti.