banner32

banner19

Otomotivde toparlanma, bu yıl da zor!

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Önce pandemi, sonrasında pandeminin tetiklediği çip krizi ve tedarik zincirindeki kırılmalar, en son olarak da Rusya-Ukrayna savaşı otomotiv endüstrisini global anlamda olumsuz etkilemeye devam ediyor. Üretimde aksamalar sürüyor, küresel otomotiv pazarı da bir türlü toparlanamıyor. Bu yılın da tam bir toparlanma yaşanmadan tamamlanacağını görüyoruz” dedi.

EKONOMİ 07.06.2022, 01:10
Otomotivde toparlanma, bu yıl da zor!

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından düzenlenen “İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni”nde, 16 yıldır üst üste Türkiye ekonomisinin lider sektörü olan otomotivde 2021 yılının en çok ihracat gerçekleştiren kuruluşları ödüllendirildi. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik’in ev sahipliğinde düzenlenen gurur gecesinde, 2021 yılının şampiyon firması olarak Ford Otomotiv ödül aldı. Gecede, otomotiv endüstrisinde 2021 yılında en fazla ihracat gerçekleştiren ilk 110 firmanın temsilcilerine Platin, Altın, Gümüş ve Bronz kategorilerinde olmak üzere ödülleri verildi.

İhracatın Şampiyonları Ödül Törenine TİM Başkanı İsmail Gülle ile birlikte OİB Yönetim Kurulu ve otomotiv endüstrisinin lider firmalarının yöneticileri de katıldı. Ford Otomotiv’in ödülü, TİM Başkanı İsmail Gülle ve OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik tarafından Ford Otomotiv Genel Müdürü Güven Özyurt’a takdim edildi.

Ödül törenine, Birleşmiş Milletler kayıtlarına göre dünyada yer alan 193 ülkenin tamamına ihracat yapan otomotiv sektörünün kısa tanıtım filmi ile başladı. Filmde, otomotiv endüstrisinin 191 Ar-Ge ve Tasarım Merkezi ve 50 bin mühendisi ile inovasyonda öncü olduğu, yılda 30 milyar dolara yakın ihracat yapan, 300 bin kişiye istihdam sağlayan, her dört dakikada 10 araç üreten, 7’sini ihraç eden ve 225 bin dolar değer yaratan dev bir sektör olduğu vurgulandı. Filmin ardından açılış konuşmasını gerçekleştiren OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, otomotiv endüstrisinin 16 yıldır üst üste Türkiye’nin ihracat şampiyonu sektörü olarak büyük bir aile olduğunu ve toplam 70 milyar dolar dış ticaret fazlası ile ekonomiye değer katan bir endüstriye ulaştığını söyledi.

HER PAZARA ULAŞTIK

Otomotiv sektörünün başarısında en büyük payın otomotiv ihracatçıları olduğunu söyleyen Baran Çelik, “Bugün otomotiv endüstrisinde ihracat yapmadığımız ülke kalmadı. İhracatçılarımız küçük ada ülkeleri dâhil, ulaşamadığımız ihracat pazarı bırakmadılar. Ülkemizin bayrağını tüm dünyada dalgalandıran başta otomotiv ihracatçılarımız olmak üzere, tüm ihracatçılarımızı ayakta alkışlıyoruz. Otomotiv, istihdamdan, yüksek teknolojiye, Ar-Ge yatırımlarından, yerli üretime kadar ülkemiz ekonomisine pek çok alanda katkı sağlıyor.  Yine demir-çelik, kimya, tekstil, elektrik-elektronik, makine gibi ekonominin lokomotifi olan birçok temel sektör ile iş birliği içerisinde çalışıyor. Bu sektörlerle birlikte sağlanan girdi, satış hasılatı, yaratılan katma değer, vergi gelirleri ve ücretler ile ekonominin içinde kilit bir role sahibiz. Ayrıca, endüstrimiz otomotiv ürünlerinin tüketiciye ulaşmasını sağlayan ve bunu destekleyen pazarlama, bayilik, servis, akaryakıt, finans ve sigorta sektörlerinde geniş iş hacmi ve istihdam da yaratıyor” dedi.

TİCARİ ARAÇ VURGUSU

Geçen yılın verilerine göre Türkiye otomotiv endüstrisinin dünyanın 13., Avrupa’nın ise 4.büyük motorlu araç üreticisi konumunda yer aldığını belirten Baran Çelik “Yine Avrupa’nın en büyük ticari araç üreticisiyiz. Ana sanayi firmalarımız yatırımlarını her geçen yıl artırarak ülkemizin dünyanın otomotiv merkezlerinden birisi konumuna ulaşmasına büyük katkı sağladılar. Otomotiv tedarik endüstrimiz de yüksek kapasitesi, geniş ürün yelpazesi ile dünyanın en kaliteli markalarının en stratejik parçalarını esnek ve hızlı bir şekilde üretebiliyor. Ana sanayi ve tedarik endüstrimiz arasındaki sinerji ihracat başarılarımızın da temelini oluşturuyor” dedi.

OLUMSUZ ETKİLER SÜRÜYOR

Konuşmasında otomotiv sektörünün 16 yıllık şampiyonluk tarihine ilişkin bilgiler veren Baran Çelik, “İlk ihracat şampiyonluğuna ulaştığımız 2006 yılına geri döndüğümüzde Türkiye ihracatı 86 milyar dolar, otomotiv ihracatı ise 15 milyar dolardı. Bugün ise ülkemizin ihracatı 225 milyar dolara, otomotiv ihracatımız da 30 milyar dolara ulaştı. Bu başarılara rağmen hep daha fazlası için çalışıyoruz. Son üç yılda küresel çapta yaşanan sorunlar otomotiv ihracatımızın daha yukarılara çıkmasını engelledi. Önce pandemi, sonrasında pandeminin tetiklediği çip krizi ve tedarik zincirindeki kırılmalar, en son olarak da Rusya-Ukrayna savaşı otomotiv endüstrisini global anlamda olumsuz etkilemeye devam ediyor. Üretimde aksamalar devam ederken, küresel otomotiv pazarı da bir türlü toparlanamıyor. Bu yılın da tam bir toparlanma yaşanmadan tamamlanacağını görüyoruz” dedi.

AVRUPA’YA YAKINLIK FIRSATI

Bununla birlikte otomotiv sektörünün yaşanmakta olan zorlu tarihi süreci yeni fırsatlara dönüştüreceğinin altını çizen Baran Çelik, şunları söyledi: “Küresel krizleri tedarik zincirlerindeki fırsatları değerlendirmek ve Yeşil Dönüşüme ayak uydurmak için kullanabilir ve böylece otomotiv endüstrisinde yaşanmakta olan büyük dönüşüme hızla adapte olabiliriz. Pandemiden sonra Avrupa’da tedarik merkezlerini yakınlaştırma eğilimi görülüyor. Avrupa pazarına yakınlığımızı fırsata çevirmek için, katma değerli üretimin yanında, lojistik ağımızı güçlendirmek ve AB’nin sınırda karbon düzenlemesine uygun üretim ve taşıma yapmak büyük önem taşıyor.”

OTOMOTİV İHRACAT ŞAMPİYONU ÖDÜLÜ

1-Ford Otomotiv San. A.Ş.

 PLATİN İHRACATÇI ÖDÜLLERİ

2-Toyota Otomotiv San.Türkiye A.Ş.

3-Oyak Renault Otomobil Fabrikaları A.Ş.

4-Kibar Dış Ticaret A.Ş.

5-Tofaş Türk Otomobil Fab.A.Ş.

6-Mercedes-Benz Türk A.Ş.

7-Bosch San.ve Tic.A.Ş.

8-TGS Dış Tic.A.Ş.

Yorumlar (0)
banner34
Namaz Vakti 03 Temmuz 2022
İmsak 03:36
Güneş 05:32
Öğle 13:13
İkindi 17:11
Akşam 20:44
Yatsı 22:31
17
açık
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 38 81
2. Fenerbahçe 38 73
3. Konyaspor 38 68
4. Başakşehir 38 65
5. Alanyaspor 38 64
6. Beşiktaş 38 59
7. Antalyaspor 38 59
8. Karagümrük 38 57
9. Adana Demirspor 38 55
10. Sivasspor 38 54
11. Kasımpaşa 38 53
12. Hatayspor 38 53
13. Galatasaray 38 52
14. Kayserispor 38 47
15. Gaziantep FK 38 46
16. Giresunspor 38 45
17. Rizespor 38 36
18. Altay 38 34
19. Göztepe 38 28
20. Ö.K Yeni Malatya 38 20
Takımlar O P
1. Ankaragücü 36 70
2. Ümraniye 36 70
3. Bandırmaspor 36 62
4. İstanbulspor 36 60
5. Erzurumspor 36 58
6. Eyüpspor 36 57
7. Samsunspor 36 51
8. Boluspor 36 50
9. Manisa Futbol Kulübü 36 49
10. Tuzlaspor 36 49
11. Denizlispor 36 49
12. Keçiörengücü 36 48
13. Gençlerbirliği 36 48
14. Altınordu 36 45
15. Adanaspor 36 45
16. Kocaelispor 36 44
17. Bursaspor 36 44
18. Menemen Belediyespor 36 38
19. Balıkesirspor 36 12
Takımlar O P
1. M.City 38 93
2. Liverpool 38 92
3. Chelsea 38 74
4. Tottenham 38 71
5. Arsenal 38 69
6. M. United 38 58
7. West Ham United 38 56
8. Leicester City 38 52
9. Brighton 38 51
10. Wolverhampton Wanderers 38 51
11. Newcastle 38 49
12. Crystal Palace 38 48
13. Brentford 38 46
14. Aston Villa 38 45
15. Southampton 38 40
16. Everton 38 39
17. Leeds United 38 38
18. Burnley 38 35
19. Watford 38 23
20. Norwich City 38 22
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 86
2. Barcelona 38 73
3. Atletico Madrid 38 71
4. Sevilla 38 70
5. Real Betis 38 65
6. Real Sociedad 38 62
7. Villarreal 38 59
8. Athletic Bilbao 38 55
9. Valencia 38 48
10. Osasuna 38 47
11. Celta Vigo 38 46
12. Rayo Vallecano 38 42
13. Elche 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Getafe 38 39
16. Mallorca 38 39
17. Cadiz 38 39
18. Granada 38 38
19. Levante 38 35
20. Deportivo Alaves 38 31