banner52

banner74

CHP’den 101-102 Güzergâh Değişikliğine Sert Tepki!

Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin Kurşunlu-Gemlik-Bursa hattında sefer yapan 101-102 numaralı belediye otobüslerinin Merinos'taki Bursa merkez durağını T2 Tramvay hattının Terminal durağına çekmesine Gemlikliler hem ek ücret hem de zaman kaybına yol açacağı için tepkili.

SİYASET 24.08.2022, 21:46 24.08.2022, 21:53
CHP’den 101-102 Güzergâh Değişikliğine Sert Tepki!

CHP Bursa İl Başkanı İsmet Karaca, Gemlik İlçe Başkanı Şükrü Aksu ile Bursa Milletvekilleri Nurhayat Altaca Kayışoğlu ve Erkan Aydın bu tepkiyi gündeme taşırken, yapılan konuşmalarda bu hatalı kararın gözden geçirilmesini talebi dile getirildi. CHP Gemlik İlçe Başkanlığı önünde basın açıklamasına partililer ve vatandaşlar katıldı.

CHP Gemlik İlçe Başkanı Şükrü Aksu, Gemlik, Orhangazi ve İznik'te yaşayan vatandaşların sıkıntıya düşürüldüğünün altını çizerek, "Gemlik'in Bursa ile ulaşımında sıkıntılı bir dönem yaşıyoruz. Bursa Büyükşehir Belediyesi, Bursa ile Gemlik-Kurşunlu arasında sefer yapan 101-102 nolu otobüslerin güzergâhı değiştirmeye hazırlanıyor. T2 hattını canlı tutabilmek adına yapılacak bu değişiklik, Gemlik-Bursa şehir içi toplu ulaşımını aktarmalarla çileye dönüştürecek" dedi.

AKSU: “YAPILAN DEĞİŞİKLİĞİN AKILLA İZAH EDİLEBİLİR YANI YOK”

101 ve 102 hat numaralı otobüsler ve özel halk otobüslerinin Bursa'da Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi önünden hareketle Gemlik ve Kurşunlu'ya karşılıklı seferler yaptığını vurgulayan Aksu, "Bugünkü mevcut durumda, Bursa'nın herhangi bir noktasından Merinos'a gelip otobüse binildiğinde tek araçla Gemlik ve Kurşunlu'ya ulaşılabiliyordu" diye konuştu. Aksu sözlerini şöyle sürdürdü:

"Büyükşehir Belediyesi, başlangıcından sonuna kadar hatalı projelendirilen Santral Garaj-Terminal T2 hattı devreye girince, Gemlik-Bursa toplu ulaşımını sağlayan otobüslerin Merinos'taki son durağını iptal etme kararı verdi. Bu durumda Gemlik'e gelmek üzere artık otobüsler Merinos'tan değil, Bursa Terminali'nden kalkacak ve güzergâh artık Kurşunlu-Gemlik-Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali olacak. Bu değişiklik gerçekleştiği takdirde; Bursa'dan Gemlik'e gelmek isteyen bir yolcu, bulunduğu noktadan direkt terminal ulaşımı yoksa; önce santral garaja, sonra da T2 ile Terminal'e gelip Gemlik otobüsüne binecek. Özetle Bursa'dan Gemlik'e gelebilmek için ortalama 3 veya 4 araç kullanmak zorunda kalacak. Kurşunlu ve Gemlik'ten Bursa'ya gidenler de istedikleri noktaya ulaşabilmek adına 3-4 araç kullanacak ki; aktarmalarda kaybedilen zaman bir yana, maliyetler diğer yana, vatandaş resmen perişan edilecek. Buna bir de kağnı hızında yol alan T2 hattının kaybettireceği ekstra zamanı da eklersek, yapılmak istenen değişikliğin akılla-mantıkla izah edilebilir yanı yok. Gemlikliler de, Gemlik'e gelecek olanlar da mağdur ediliyor."

AKSU: “HALK OTOBÜSÜ ESNAFI MAĞDUR EDİLMEDEN ÇÖZÜM BULUNMALI”

Aksu, Kurşunlu-Gemlik-Bursa arasında yaz aylarında günlük ortalama 7 bin, kış aylarında ise ortalama 5 bin yolcu taşındığını vurgulayarak, bu hatalı karardan derhal vazgeçilmesini istedi.

Bursa Terminal-Santral Garaj-Heykel-İnönü Caddesi-Terminal ring seferleri yapan ve terminale gelen yolcuların yoğunlukla kullandığı 38 numaralı hattın da kaldırılacağı yolunda duyumlarını da aktaran Aksu, bu hatalı yaklaşımın sadece Gemlik-Bursa yolcularını değil; diğer ilçelerden ya da çevre illerden Bursa'ya giden ya da dönen yolcuları da etkileyeceğinin altını çizdi. Çözüm üretilirken halk otobüsçü esnafın kesinlikle mağdur edilmemesi gerektiğini belirten Aksu sözlerini "Halkımızın Bursa şehir merkezine en hızlı ve ekonomik modelle ulaşması için mevcut uygulamanın devam etmesi gerektiğini vurgularken, Burulaş'ın özel halk otobüslerine ödediği ve tek yönlü sefer başına 470 lira olan katılım payları da artırılmalıdır. Unutmayalım, ulaşım bir haktır" diyerek tamamladı.

KARACA: “ALİNUR AKTAŞ ELİNDEKİ FIRSATI KULLANAMADI”

Bursa'nın tarihteki ilk belediye başkanının Ahmet Muhtar Efendi olduğunu, o günden buyana Bursa'da göreve gelmiş en vizyonsuz yönetimin işbaşında olduğunu belirterek başladığı konuşmasında, "AKP elindeki en büyük belediyeyi böyle yönetiyorsa artık diğerlerini de siz düşünün. Alinur Aktaş'ın görev döneminde başlayıp bitmiş dişe dokunur bir tane proje yok. Ondan önceki belediye başkanının da vizyon projeleri vardı, Doğanbey TOKİ, Bursa Şehir Stadyumu. Rüya görüyordu biliyorsunuz, gördüğü rüyalarla kent ulaşımını düzenliyordu, nostalji tramvay dedi, ki Bursa'nın geçmişinde tramvay yok, bakıyorsunuz T1 hattı yanlış, T3 hattı yanlış, T2 hattı tümden yanlış. eğer Alinur Aktaş göreve atandığında, bu yanlış projeyi sürdürmek yerine, toplanın arkadaşlar, burada bir enkaz var, biz bu T2'yi yapan şirkete para da kaptırdık, akademik odalara gitseydi, siyasi partilerle biraraya gelip ortak akılla bir çare bulalım deseydi, bütün bu hattın günahı Recep Altepe dönemine yıkılacaktı ve kendisi de müthiş prim yapacaktı ama o cesareti gösteremedi" diye konuştu.

KARACA: “T2 PROJESİ HEM YANLIŞ HEM DE ÇOK PAHALIYA MAL OLDU”

Karaca sözlerini şöyle sürdürdü:

"T2 hattıyla Bursa ikiye bölündü. Biz yürüdük orada. Terminal'den Kent Meydanı'na kadar yürüdük, 2 yıl önce, daha raylar döşenmemişti. Dedik ki bakın bu yanlış, tekrar gözden geçirilsin ama bir yanlış yapıldı ve bu yanlışın bedeli Gemlik başta olmak üzere kuzey ilçelerinden gelen herkese ödetiliyor. Bursa Terminali'ne yoğun dönemlerde günlük ortalama 1.250 otobüs giriyor. T2 hattını kullananların sayısı günlük 5-6 bin kişi, açıldığı gün zarar edeceksiniz dedik. Açıldığı gün itibarıyla zarar ediyor. 130 milyon lira harcarak 2018 haziranında hizmete girecekti, aradan 4 tane haziran geçti, 2022 haziranında açıldı. Maliyete bakıyorsunuz, 130 milyon bitti, ardından 30 milyon lira gitti, ardından 150 milyon lira kredi alındı. Kur hesabıyla bakıldığında fahiş bir rakam var karşımızda, bu kadar para battı. Bursa Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'nin en borçlu belediyeleri arasında. T2 hattı yanlış projedir, şimdi oraya para kazandırmak için akıl almadık işler yapıyorlar. T2 tramvayı çok yavaş, Bursasporlu Ardiles bir duraktan diğerine koştuğunda T2'yi geçiyor, biliyorsunuz. Proje yanlış, bu kadar para harcandı."

ERKAN AYDIN: “GEMLİK HALKI, HATALI T2 PROJESİNE KURBAN EDİLİYOR”

CHP Bursa Milletvekili Erkan Aydın akıldan, bilimden uzak bir yönetimin Bursa'yı ve ülkeyi getirdiği durumun gözler önünde olduğunu belirterek, "Minimum kaynakla yapılabilecek işler dahi, birinci planda yandaşı kayırmak, kaynakları birine aktarmak olduğu için maalesef ülkemizde sorun haline dönüşüyor. En sonunda yanlış bir projeyi ayağa kaldırabilmek için Gemlik ve çevre ilçe halkı yolcu-müşteri olsun diye T2 hattına kurban ediliyor. Bunun yanlış olduğunu bir kez daha tekrarlıyoruz. Şunun şurasında genel seçime 9 ay, yerel seçime 16 ay kaldı. Biz bunların hepsini çözeceğiz" şeklinde konuştu.

KAYIŞOĞLU: “AKP’NİN YÖNETİM ANLAYIŞI SIKINTILI”

CHP PM Üyesi Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu da konuşmasında, AKP'nin yönetim anlayışının bilimden, akıldan, ortaklaşmadan uzak olduğunu belirterek, "Sonra hayata geçirdikleri proje karşılık bulmayınca insanları ona zorlamak için insanların hayatını zorlaştırıyorlar. Çanakkale Köprüsü'nde, Osmangazi Köprüsü'nde insanları buraya yönlendirebilmek için feribot fiyatlarına zam yaptılar. Şimdi de T2 hattında aynı şeyi yapıyorlar. Bu yönetim anlayışı doğru değil, yerel yönetimlerin görevi insanların hayatını kolaylaştırmaktır.Bu yanlıştan dönülsün" dedi.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 19 Temmuz 2024
İmsak 03:55
Güneş 05:43
Öğle 13:15
İkindi 17:11
Akşam 20:37
Yatsı 22:18
12
kapalı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 38 102
2. Fenerbahçe 38 99
3. Trabzonspor 38 67
4. Başakşehir 38 61
5. Kasımpasa 38 56
6. Beşiktaş 38 56
7. Sivasspor 38 54
8. Alanyaspor 38 52
9. Rizespor 38 50
10. Antalyaspor 38 49
11. Gaziantep FK 38 44
12. A.Demirspor 38 44
13. Samsunspor 38 43
14. Kayserispor 38 42
15. Hatayspor 38 41
16. Konyaspor 38 41
17. Ankaragücü 38 40
18. Karagümrük 38 40
19. Pendikspor 38 37
20. İstanbulspor 38 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 38 91
2. Arsenal 38 89
3. Liverpool 38 82
4. Aston Villa 38 68
5. Tottenham 38 66
6. Chelsea 38 63
7. Newcastle 38 60
8. M. United 38 60
9. West Ham United 38 52
10. Crystal Palace 38 49
11. Brighton 38 48
12. Bournemouth 38 48
13. Fulham 38 47
14. Wolves 38 46
15. Everton 38 40
16. Brentford 38 39
17. Nottingham Forest 38 32
18. Luton Town 38 26
19. Burnley 38 24
20. Sheffield United 38 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 95
2. Barcelona 38 85
3. Girona 38 81
4. Atletico Madrid 38 76
5. Athletic Bilbao 38 68
6. Real Sociedad 38 60
7. Real Betis 38 57
8. Villarreal 38 53
9. Valencia 38 49
10. Deportivo Alaves 38 46
11. Osasuna 38 45
12. Getafe 38 43
13. Celta Vigo 38 41
14. Sevilla 38 41
15. Mallorca 38 40
16. Las Palmas 38 40
17. Rayo Vallecano 38 38
18. Cadiz 38 33
19. Almeria 38 21
20. Granada 38 21