banner52

TÜRKOĞLU’NDAN EĞİTİMDE GİZLİ AJANDA UYARISI

İYİ Parti Bursa Milletvekili Selçuk Türkoğlu, Meclis kürsüsünden seslenerek, “İktidarın eğitim sistemi, birey yetiştirme değil, seçmen yetiştirme üzerine kurulu ve adeta gizli bir ajandayla yönetiliyor” dedi.

SİYASET 22.06.2023, 09:31
TÜRKOĞLU’NDAN EĞİTİMDE GİZLİ AJANDA UYARISI

Kaçak eğitim merkezleri ile ilgili İYİ Parti grubu adına konuşan Türkoğlu, “Devletimizin hiçbir biriminin olur vermediği, kaçak tanımlamasıyla tarif edilen sözde eğitim ya da barınma merkezleri derhal kapatılmalıdır” şeklinde konuştu. Türkoğlu’nun açıklamaları şöyle:


“Sn. Başkan, Değerli Milletvekilleri; Genel Kurulumuzu Saygıyla Selamlıyorum.
Cumhuriyet Halk Partisi Meclis Grup Başkanvekili ve Afyonkarahisar Milletvekili Sn. Burcu Köksal’ın Meclis Araştırması istediği, kaçak eğitim merkezlerinin denetimsizliğinden doğan hazin sonuçlar, trajik hadiselerin de ötesinde bir acı gerçeği gözler önüne seriyor.
Öncelikle Araştırma Önergesine konu olan ve insanın içini ürperten, yüreğini acıtan olayda kaybettiğimiz 12 yaşındaki küçük yavrumuz Abdülbaki’yi, Yüce Allah cennetinde saklasın, Ailesine de sabır versin diyorum.
Pek çok konuda olduğu gibi eğitim politikalarında da ipin ucunun kaçırıldığına, Cumhuriyet değerlerinin özümsenmesiyle ilgili hassasiyetlerin eğitimde de terk edildiğine üzülerek tanık oluyoruz.
Türk Milletinin duyarlılıklarının ötesinde, artık ayan beyan belli olan ve iyiden iyiye açığa çıkan bir gizli ajandada yazılı olanların, yasa ve yönetmelikler de hiçe sayılarak eğitimde de uygulamaya konulmasıyla somutlaştığını gözlemliyoruz.
Yeni kuşakların, Anayasamızda da öngörülen; milli ve manevi değerlerinin yanı sıra Atatürkçü, laik, çağdaş ve bilimin ışığında yetiştirilmesi amaç ve hedefinden hızla uzaklaşmakta olduğumuzun, evrensel kriterlerden uzak bir garip ideolojik hedefler doğrultusunda şekillendirilmek istendiğinin farkındayız.  
Önemle vurgulamak isteriz ki;
1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim bir uzmanlık alanı ve öğretmenlik de  bir ihtisas mesleğidir.
Pedagojik formasyonu ve lisans eğitimi olmayan kişilerin değişik adlarla veya kaçak yapılar marifetiyle eğitim vermeye kalkışması asla kabul edilemez.
Bu aynı zamanda Cumhuriyetin temel niteliklerinden biri olan Eğitim-Öğretim Birliği'ne (Tevhid-i Tedrisat Kanunu’na) da aykırıdır.
Sığınmacı dediğimiz gruplar arasında da benzer kaçak, diğer bir deyişle korsan eğitim yapılanmaları maalesef ki söz konusudur.
Bu konu sadece ve sadece MEB'in inhisarında kalmalıdır.
Bu kapsamda önemle belirtmek isteriz ki;
Vakıflar, cemaat, dernek grup v.s. din eğitimi veya değerler eğitimi adına MEB müfredatı dışında bir takım faaliyetlerde bulunmak, ülkemizdeki eğitim ve öğretim sürecini olumsuz etkiliyor.
Zira bu tür faaliyetlerde bulunan grupların hangi müfredata, hangi programa bağlı kaldıkları da meçhuldür ve bu durum tehlikelidir.
Bu şekilde izinsiz faaliyet gösteren oluşumlara müsamaha gösterilmesi, merdiven altı dediğimiz yerlerin önünü  maalesef daha fazla açmaktadır.  
Bu manada son dönemlerde Okul Öncesi eğitimde devam eden ya da kayıtlı öğrenci sayısındaki artışı önemsediğimizin ancak yeterli görmediğimizin de altını çizmek istiyoruz. Okul Öncesi eğitiminin de zorunlu eğitime alınması kaçınılmazdır, gereklidir.  
Çocuklarımızı izinsiz, denetimsiz faaliyet gösteren sözde kurumlara emanet etmek yerine devlet eliyle kesin çözüm bulmalıyız.
Aksi durumda sadece şikâyete bağlı olduğu için denetlenmekte olan bu yerler, şikâyet olmadığı sürece faaliyetlerine devam etmektedir. Bu olgunun iyi analiz edilmesi, yaptırımların caydırıcı düzeyde artırılması şarttır.
Efendim;
Ben de bir eğitimciyim.
Öğrenciliğimden sonraki hayatımın neredeyse tamamı, eğitim politikalarındaki yanlışlıkları, eksiklikleri yüksek sesle dillendirmekle, kamuoyunda ses getiren etkinliklere, eylemlere öncülük etmekle ve aynı zamanla eğitim emekçilerinin hak arama mücadelelerine destek vermekle geçti.
Şunu özellikle belirtmek isterim ki;
Bu faaliyetlerimiz, her daim modern ve çağdaş eğitim talebinin yanı sıra
eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması taleplerini kapsadı.
Bıkmadan usanmadan, her türlü mecrayı kullanarak her fırsatta bu talebimizi haykırdık, çünkü ülkemizin temel sorunu buydu.
Bugün de içinde bulunduğumuz eğitim sistemi, ne yazık ki, birey yetiştirme değil, seçmen yetiştirme üzerine kurulu.
Önce köy enstitülerinin kapatılmasıyla başlayan ülkemiz eğitimindeki erozyon, son 20 yıl içinde çok sayıdaki köy okullarının kapatılmasıyla da derinleştirildi.
Müfredat düzenlemelerinin Cumhuriyet değerlerinden uzaklaştırılarak yapılması, yukarıda sözünü ettiğimiz gizli ajandalı bir kurgunun hayata geçirilmesi amaçlıydı ve Türk eğitim sisteminde bilinçli bir yozlaştırmayı beraberinde getirdi.
Yargı kararına rağmen keyfi bir uygulama ile Andımızın yasaklanması dahi Milli Eğitim ideallerimize vurulan en ağır darbelerden biri olmuştur.
Çocuklarımızın, “Ne mutlu Türküm diyene!” diye haykırmasından rahatsızlık duyanların gerçek niyetinin, kimliksiz bir zihniyete sahip, kula kulluk eden bağımlı bireyler yetiştirmek olduğu net biçimde anlaşılmıştır.
Eğitimde temel felsefe, nitelikli eğitimin yolunu açmak, fırsat eşitliğini sağlamak, devlet güvencesiyle parasız eğitime geçiş yolunda çalışmalar yapmak, sonuç itibarı ile liyakat sahibi gençler yetiştirmek olmalıdır.
Çünkü;
Geleceğin aydınlık Türkiye’sini kurmanın da, insan hak ve hürriyetlerinin egemen olduğu, hukukun tüm kurum ve kurallarıyla işlediği, adaletin herkesi için tesis edildiği, laik ve demokratik bir ülkede yaşayabilmenin de tek yolu, milli eğitimdeki bu ideallerin hayata geçmesiyle mümkündür.
Söz konusu kaçak eğitim merkeziyle ilgili araştırma önergesi vesilesiyle bir kez daha hatırlatmak isteriz ki;
- Türk Eğitim Sistemimizde; Atatürk ilke ve inkılapları esas olmalı, milli ve manevi hassasiyetler korunup kollanmalı, laik ve bilimsel eğitim ilkelerine uyumlu politikalar üretilmelidir.
Aynı şekilde;
- Devlet denetiminde olması gereken okullarımızda ve öğrenci yurtlarımızda, dar ve sabit gelirli ailelerin çocuklarını ücretsiz yararlandırmaları esas alınmalıdır.
-Devletimizin hiçbir biriminin olur vermediği, kaçak tanımlamasıyla tarif edilen sözde eğitim ya da barınma merkezlerine, bırakın müsamaha gösterilmesini, derhal kapatılmalarıyla ilgili işlemler gecikmeksizin yapılmalıdır.
-Dernek ve vakıf ağırlıklı eğitim ve yurt merkezlerinin, Türk devleti ve Milletinin duyarlıkları doğrultusunda denetlenmeleri sağlanmalı, elbette ki Anayasamızda ve yürürlükteki yasalarımızda ifadesini bulan Türk eğitim sisteminin ilke ve prensiplerine uygunluğu tescil edilmelidir. Bu konuda Meclis Araştırması yapılmasını da öneriyoruz.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 28 Nisan 2024
İmsak 04:26
Güneş 06:01
Öğle 13:06
İkindi 16:54
Akşam 20:01
Yatsı 21:30
12
kapalı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 34 93
2. Fenerbahçe 34 89
3. Trabzonspor 33 55
4. Başakşehir 34 52
5. Beşiktaş 34 51
6. Kasımpasa 34 49
7. Sivasspor 34 48
8. Rizespor 33 48
9. Antalyaspor 33 45
10. Alanyaspor 33 45
11. A.Demirspor 34 41
12. Samsunspor 34 39
13. Ankaragücü 33 37
14. Kayserispor 33 37
15. Konyaspor 34 36
16. Gaziantep FK 33 34
17. Hatayspor 34 33
18. Karagümrük 33 33
19. Pendikspor 33 30
20. İstanbulspor 33 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 31 69
2. Göztepe 31 63
3. Ahlatçı Çorum FK 31 55
4. Sakaryaspor 31 54
5. Bodrumspor 31 52
6. Kocaelispor 31 52
7. Bandırmaspor 31 47
8. Boluspor 31 47
9. Gençlerbirliği 31 47
10. Erzurumspor 31 42
11. Ümraniye 31 37
12. Manisa FK 31 36
13. Keçiörengücü 31 36
14. Şanlıurfaspor 31 34
15. Tuzlaspor 31 33
16. Adanaspor 31 32
17. Altay 31 15
18. Giresunspor 31 7
Takımlar O P
1. Arsenal 34 77
2. M.City 33 76
3. Liverpool 35 75
4. Aston Villa 35 69
5. Tottenham 32 60
6. M. United 34 54
7. Newcastle 34 53
8. West Ham United 35 49
9. Chelsea 33 47
10. Wolves 35 46
11. Bournemouth 34 45
12. Brighton 33 44
13. Fulham 35 43
14. Crystal Palace 35 40
15. Everton 35 36
16. Brentford 35 35
17. Nottingham Forest 34 26
18. Luton Town 35 25
19. Burnley 35 24
20. Sheffield United 35 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 33 84
2. Girona 33 71
3. Barcelona 32 70
4. Atletico Madrid 33 64
5. Athletic Bilbao 33 58
6. Real Sociedad 33 51
7. Real Betis 32 48
8. Valencia 32 47
9. Getafe 33 43
10. Villarreal 32 42
11. Osasuna 32 39
12. Deportivo Alaves 33 38
13. Sevilla 32 37
14. Las Palmas 33 37
15. Rayo Vallecano 32 34
16. Mallorca 32 31
17. Celta Vigo 33 31
18. Cadiz 32 25
19. Granada 32 18
20. Almeria 33 14