banner69

BTSO Üyeleri Paris Premiere Vision Fuarı’nı Ziyaret Etti

BTSO üyeleri Küresel Fuar Acentesi projesi ile dünyanın en önemli fuar organizasyonlarında yer almayı sürdürüyor. Proje kapsamında tekstil sektörü temsilcileri Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen, dünyanın önde gelen tekstil üreticileri ile markalarının bir araya geldiği Premiere Vision Fuarı’nı ziyaret etti.

EKONOMİ 20.07.2022, 13:29
BTSO Üyeleri Paris Premiere Vision Fuarı’nı Ziyaret Etti

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ihracatın artırılması ve sektörlere yeni iş fırsatları sunabilmek hedefiyle üyelerini uluslararası fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam ediyor. Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında tekstil sektörü temsilcilerinden oluşan 41 kişilik BTSO heyeti, Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen Premiere Vision Fuarı’nı ziyaret etti. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun’un da yer aldığı heyet, bu yıl ilk kez temmuz ayında düzenlenen fuarda 2023-24 sonbahar-kış trendlerini inceledi. Dünyanın önde gelen 1.200 markasının ultra premium koleksiyonlarını görücüye çıkardığı fuarı 3 gün boyunca 118 ülkeden 23 bini aşkın kişi ziyaret etti. Fuara Türkiye’den 212 firma katılırken, bu firmaların 59’u Bursa firması oldu. Uluslararası alıcıların yanı sıra tasarımcılar, stilistler, üretim yöneticileri, moda ve aksesuar markalarının yöneticilerini bir araya getiren fuarda Bursalı firmalar önemli iş bağlantılarına imza attı.

“BURSALI FİRMALARA YOĞUN İLGİ”

BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, BTSO’nun Küresel Fuar Acentesi organizasyonu ile Premiere Vision ve Texworld Fuarlarını ziyaret ettiklerini söyledi. Bursalı firmaların her iki fuarda da yoğun bir ilgi ile karşılaştığını gözlemlediklerini belirten Uğur, “Firmalar oldukça memnun. Burada yapılan görüşmelerin siparişe dönüşmesi ve ihracata katkı sağlaması en önemli hedefimiz. BTSO üyelerini en prestijli fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

“BURSA SEKTÖRDEKİ GÜCÜNÜ GÖSTERDİ”

BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, Bursa’nın tekstil sektöründeki gücünü Paris’te tüm dünyaya bir kez daha gösterdiğini söyledi. Sektörde her geçen yıl daha iyi bir noktaya ilerlediklerini ifade eden Uçkun, “Küresel rekabette en güçlü şekilde biz de varız. Premiere Vision, bu yıl ilk kez temmuz ayında düzenlenmesine rağmen firmalarımızın hepsi çok memnun ayrıldı. BTSO’ya destekleri için teşekkür ediyoruz.” dedi.

“GÖRÜŞMELERİN SİPARİŞE DÖNÜŞMESİNİ AMAÇLIYORUZ”

Seçen Tekstil CEO’su Hilal Gülseçen, şubat ayında düzenlenen fuarın pandeminin etkisiyle beklentilerin çok altında kaldığını belirterek, “Bu fuara çok daha motive ve umutlu katıldık. İlk kez temmuz ayında düzenlenmesine rağmen gayet güzel ve dolu dolu bir fuar geçirdik. Koleksiyonlarımız büyük beğeni topladı. Yaptığımız iş görüşmelerinin siparişe dönmesini amaçlıyoruz. Türkiye, tedarik zincirindeki kırılmanın etkisiyle önemli bir cazibe merkezi haline geliyor. Sektör olarak kolektif düşünebilir, hep birlikte doğru bir duruş sergileyebilirsek önümüzdeki dönemde ortaya çıkacak büyük fırsatları değerlendirebiliriz.” diye konuştu.

“SADECE AVRUPA’YA İHRACAT YETMEZ”

İlay Tekstil Pazarlama Müdürü Cemil Parlakay Şubat ayına kıyasla fuarda çok daha iyi bir müşteri portföyünün olduğunu söyledi. Parlakay, “Fuarın temmuz ayında düzenlenmesi sebebiyle bazı endişelerimiz vardı ama beklediğimizden iyi bir performans gördük. Müşterilerin sayısı ve niteliği oldukça iyi seviyedeydi. Firma olarak ana pazarımız Avrupa. Amerika kıtası da önem verdiğimiz pazarlar arasında. Bu fuarda bu bölgelerden gelen çok sayıda firma oldu. Türkiye’nin ihracat hedeflerine ulaşabilmesi için sadece Avrupa pazarı yetmez. Şu anda Rusya ve Ukrayna’da daralan pazarımızı alternatif ülkelerle telafi etmeyi hedefliyoruz. Bu fuarın da katkılarıyla başarılı olacağımıza inanıyoruz.” diye konuştu.

“TALEP UZAKDOĞU’DAN TÜRKİYE’YE YÖNELİYOR”

Neon Tekstil Kreatif Direktörü İrem Savcı, fuarda iş odaklı müşterilerle görüştüklerini söyledi. Savcı, “Fuarda uzun süredir görüşme imkanı bulamadığımız müşterilerimizle yeniden bir araya geldik. Gelecek yıllarda standımızı büyütmek istiyoruz. Firma olarak Avrupa’nın yanı sıra Kanada ve Avustralya gibi ülkelerden müşterilerimiz var. Bu ülkeler pandemi ile birlikte talebi Uzakdoğu’dan Türkiye’ye çevirdiler. Güney Amerika’da da yüksek bir potansiyel var. Bunları fırsata çevirmek için aksiyon almak lazım. Premiere Vision Fuarı’nın da buna katkı sağlayacağını ümit ediyoruz.” dedi.

“İHRACATA KATKI SAĞLAYACAK”

Erşat Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Er, gerek katılımcı gerekse de ziyaretçi sayısı açısından fuarın yoğun geçtiğini söyledi. Siparişlerden memnun olduklarını ifade eden Er, “İhracatımız artmaya devam ediyor, kapasitelerimizi artırıyoruz. Gelecekten ümitliyiz.” diye konuştu.

Marsala Tekstil Kurumsal İletişim ve Marka Direktörü Güler Uğurlu Altınel ise koleksiyonlarının fuarı ziyaret eden uluslararası alıcılar tarafından büyük beğeni topladığını söyledi.

KOSGEB VE BTSO’DAN YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ

Öte yandan BTSO organizasyonuyla gerçekleştirilen yurt dışı fuar organizasyonlarına katılan firmalar, KOSGEB’den 20.000 TL’ye, BTSO’dan ise 1.000 TL’ye kadar destek alabiliyor.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 07 Haziran 2025
İmsak 06:47
Güneş 08:18
Öğle 13:10
İkindi 15:31
Akşam 17:52
Yatsı 19:17
6
hafif yağmur
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 36 95
2. Fenerbahçe 36 84
3. Samsunspor 36 64
4. Beşiktaş 36 62
5. Başakşehir 36 54
6. Eyüpspor 36 53
7. Trabzonspor 36 51
8. Göztepe 36 50
9. Rizespor 36 49
10. Kasımpaşa 36 47
11. Konyaspor 36 46
12. Alanyaspor 36 45
13. Kayserispor 36 45
14. Gaziantep FK 36 45
15. Antalyaspor 36 44
16. Bodrum FK 36 37
17. Sivasspor 36 35
18. Hatayspor 36 26
19. A.Demirspor 36 2
Takımlar O P
1. Kocaelispor 38 72
2. Gençlerbirliği 38 68
3. Karagümrük 38 66
4. İstanbulspor 38 64
5. Bandırmaspor 38 64
6. Erzurumspor 38 64
7. Boluspor 38 61
8. Iğdır FK 38 58
9. Amed Sportif 38 57
10. Ahlatçı Çorum FK 38 54
11. Ümraniye 38 53
12. Esenler Erokspor 38 52
13. Sakaryaspor 38 51
14. Keçiörengücü 38 51
15. Manisa FK 38 48
16. Pendikspor 38 48
17. Ankaragücü 38 48
18. Şanlıurfaspor 38 40
19. Adanaspor 38 30
20. Yeni Malatyaspor 38 -21
Takımlar O P
1. Liverpool 38 84
2. Arsenal 38 74
3. M.City 38 71
4. Chelsea 38 69
5. Newcastle 38 66
6. Aston Villa 38 66
7. N. Forest 38 65
8. Brighton 38 61
9. Bournemouth 38 56
10. Brentford 38 56
11. Fulham 38 54
12. C.Palace 38 53
13. Everton 38 48
14. West Ham United 38 43
15. M. United 38 42
16. Wolves 38 42
17. Tottenham 38 38
18. Leicester City 38 25
19. Ipswich Town 38 22
20. Southampton 38 12
Takımlar O P
1. Barcelona 38 88
2. Real Madrid 38 84
3. Atletico Madrid 38 76
4. Athletic Bilbao 38 70
5. Villarreal 38 70
6. Real Betis 38 60
7. Celta Vigo 38 55
8. Rayo Vallecano 38 52
9. Osasuna 38 52
10. Mallorca 38 48
11. Real Sociedad 38 46
12. Valencia 38 46
13. Getafe 38 42
14. Espanyol 38 42
15. Alaves 38 42
16. Girona 38 41
17. Sevilla 38 41
18. Leganes 38 40
19. Las Palmas 38 32
20. Real Valladolid 38 16