banner52

banner78

banner74

banner57

banner71

BTSO Üyeleri Paris Premiere Vision Fuarı’nı Ziyaret Etti

BTSO üyeleri Küresel Fuar Acentesi projesi ile dünyanın en önemli fuar organizasyonlarında yer almayı sürdürüyor. Proje kapsamında tekstil sektörü temsilcileri Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen, dünyanın önde gelen tekstil üreticileri ile markalarının bir araya geldiği Premiere Vision Fuarı’nı ziyaret etti.

EKONOMİ 20.07.2022, 13:29
BTSO Üyeleri Paris Premiere Vision Fuarı’nı Ziyaret Etti

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ihracatın artırılması ve sektörlere yeni iş fırsatları sunabilmek hedefiyle üyelerini uluslararası fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam ediyor. Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında tekstil sektörü temsilcilerinden oluşan 41 kişilik BTSO heyeti, Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen Premiere Vision Fuarı’nı ziyaret etti. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun’un da yer aldığı heyet, bu yıl ilk kez temmuz ayında düzenlenen fuarda 2023-24 sonbahar-kış trendlerini inceledi. Dünyanın önde gelen 1.200 markasının ultra premium koleksiyonlarını görücüye çıkardığı fuarı 3 gün boyunca 118 ülkeden 23 bini aşkın kişi ziyaret etti. Fuara Türkiye’den 212 firma katılırken, bu firmaların 59’u Bursa firması oldu. Uluslararası alıcıların yanı sıra tasarımcılar, stilistler, üretim yöneticileri, moda ve aksesuar markalarının yöneticilerini bir araya getiren fuarda Bursalı firmalar önemli iş bağlantılarına imza attı.

“BURSALI FİRMALARA YOĞUN İLGİ”

BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, BTSO’nun Küresel Fuar Acentesi organizasyonu ile Premiere Vision ve Texworld Fuarlarını ziyaret ettiklerini söyledi. Bursalı firmaların her iki fuarda da yoğun bir ilgi ile karşılaştığını gözlemlediklerini belirten Uğur, “Firmalar oldukça memnun. Burada yapılan görüşmelerin siparişe dönüşmesi ve ihracata katkı sağlaması en önemli hedefimiz. BTSO üyelerini en prestijli fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

“BURSA SEKTÖRDEKİ GÜCÜNÜ GÖSTERDİ”

BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, Bursa’nın tekstil sektöründeki gücünü Paris’te tüm dünyaya bir kez daha gösterdiğini söyledi. Sektörde her geçen yıl daha iyi bir noktaya ilerlediklerini ifade eden Uçkun, “Küresel rekabette en güçlü şekilde biz de varız. Premiere Vision, bu yıl ilk kez temmuz ayında düzenlenmesine rağmen firmalarımızın hepsi çok memnun ayrıldı. BTSO’ya destekleri için teşekkür ediyoruz.” dedi.

“GÖRÜŞMELERİN SİPARİŞE DÖNÜŞMESİNİ AMAÇLIYORUZ”

Seçen Tekstil CEO’su Hilal Gülseçen, şubat ayında düzenlenen fuarın pandeminin etkisiyle beklentilerin çok altında kaldığını belirterek, “Bu fuara çok daha motive ve umutlu katıldık. İlk kez temmuz ayında düzenlenmesine rağmen gayet güzel ve dolu dolu bir fuar geçirdik. Koleksiyonlarımız büyük beğeni topladı. Yaptığımız iş görüşmelerinin siparişe dönmesini amaçlıyoruz. Türkiye, tedarik zincirindeki kırılmanın etkisiyle önemli bir cazibe merkezi haline geliyor. Sektör olarak kolektif düşünebilir, hep birlikte doğru bir duruş sergileyebilirsek önümüzdeki dönemde ortaya çıkacak büyük fırsatları değerlendirebiliriz.” diye konuştu.

“SADECE AVRUPA’YA İHRACAT YETMEZ”

İlay Tekstil Pazarlama Müdürü Cemil Parlakay Şubat ayına kıyasla fuarda çok daha iyi bir müşteri portföyünün olduğunu söyledi. Parlakay, “Fuarın temmuz ayında düzenlenmesi sebebiyle bazı endişelerimiz vardı ama beklediğimizden iyi bir performans gördük. Müşterilerin sayısı ve niteliği oldukça iyi seviyedeydi. Firma olarak ana pazarımız Avrupa. Amerika kıtası da önem verdiğimiz pazarlar arasında. Bu fuarda bu bölgelerden gelen çok sayıda firma oldu. Türkiye’nin ihracat hedeflerine ulaşabilmesi için sadece Avrupa pazarı yetmez. Şu anda Rusya ve Ukrayna’da daralan pazarımızı alternatif ülkelerle telafi etmeyi hedefliyoruz. Bu fuarın da katkılarıyla başarılı olacağımıza inanıyoruz.” diye konuştu.

“TALEP UZAKDOĞU’DAN TÜRKİYE’YE YÖNELİYOR”

Neon Tekstil Kreatif Direktörü İrem Savcı, fuarda iş odaklı müşterilerle görüştüklerini söyledi. Savcı, “Fuarda uzun süredir görüşme imkanı bulamadığımız müşterilerimizle yeniden bir araya geldik. Gelecek yıllarda standımızı büyütmek istiyoruz. Firma olarak Avrupa’nın yanı sıra Kanada ve Avustralya gibi ülkelerden müşterilerimiz var. Bu ülkeler pandemi ile birlikte talebi Uzakdoğu’dan Türkiye’ye çevirdiler. Güney Amerika’da da yüksek bir potansiyel var. Bunları fırsata çevirmek için aksiyon almak lazım. Premiere Vision Fuarı’nın da buna katkı sağlayacağını ümit ediyoruz.” dedi.

“İHRACATA KATKI SAĞLAYACAK”

Erşat Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Er, gerek katılımcı gerekse de ziyaretçi sayısı açısından fuarın yoğun geçtiğini söyledi. Siparişlerden memnun olduklarını ifade eden Er, “İhracatımız artmaya devam ediyor, kapasitelerimizi artırıyoruz. Gelecekten ümitliyiz.” diye konuştu.

Marsala Tekstil Kurumsal İletişim ve Marka Direktörü Güler Uğurlu Altınel ise koleksiyonlarının fuarı ziyaret eden uluslararası alıcılar tarafından büyük beğeni topladığını söyledi.

KOSGEB VE BTSO’DAN YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ

Öte yandan BTSO organizasyonuyla gerçekleştirilen yurt dışı fuar organizasyonlarına katılan firmalar, KOSGEB’den 20.000 TL’ye, BTSO’dan ise 1.000 TL’ye kadar destek alabiliyor.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 29 Mart 2024
İmsak 05:20
Güneş 06:45
Öğle 13:14
İkindi 16:45
Akşam 19:32
Yatsı 20:52
12
kapalı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 30 81
2. Fenerbahçe 30 79
3. Trabzonspor 30 49
4. Beşiktaş 30 46
5. Kasımpasa 30 43
6. Başakşehir 30 42
7. Rizespor 30 42
8. Antalyaspor 30 41
9. A.Demirspor 30 39
10. Alanyaspor 30 39
11. Sivasspor 30 38
12. Samsunspor 30 36
13. Kayserispor 30 36
14. Ankaragücü 30 33
15. Hatayspor 30 33
16. Konyaspor 30 33
17. Gaziantep FK 30 31
18. Karagümrük 30 30
19. Pendikspor 30 29
20. İstanbulspor 30 13
Takımlar O P
1. Eyüpspor 27 64
2. Göztepe 27 56
3. Sakaryaspor 27 47
4. Ahlatçı Çorum FK 27 45
5. Kocaelispor 27 45
6. Bodrumspor 27 44
7. Boluspor 27 43
8. Bandırmaspor 27 41
9. Gençlerbirliği 27 40
10. Erzurumspor 27 37
11. Ümraniye 27 33
12. Keçiörengücü 27 32
13. Manisa FK 27 31
14. Şanlıurfaspor 27 27
15. Tuzlaspor 27 27
16. Adanaspor 27 27
17. Altay 27 15
18. Giresunspor 27 7
Takımlar O P
1. Arsenal 28 64
2. Liverpool 28 64
3. M.City 28 63
4. Aston Villa 29 56
5. Tottenham 28 53
6. M. United 28 47
7. West Ham United 29 44
8. Brighton 28 42
9. Wolves 28 41
10. Newcastle 28 40
11. Chelsea 27 39
12. Fulham 29 38
13. Bournemouth 28 35
14. Crystal Palace 28 29
15. Brentford 29 26
16. Everton 28 25
17. Luton Town 29 22
18. Nottingham Forest 29 21
19. Burnley 29 17
20. Sheffield United 28 14
Takımlar O P
1. Real Madrid 29 72
2. Barcelona 29 64
3. Girona 29 62
4. Athletic Bilbao 29 56
5. Atletico Madrid 29 55
6. Real Sociedad 29 46
7. Real Betis 29 42
8. Valencia 28 40
9. Villarreal 29 38
10. Getafe 29 38
11. Las Palmas 29 37
12. Osasuna 29 36
13. Deportivo Alaves 29 32
14. Mallorca 29 30
15. Rayo Vallecano 29 29
16. Sevilla 29 28
17. Celta Vigo 29 27
18. Cadiz 29 22
19. Granada 28 14
20. Almeria 29 13