banner52

BTSO Üyeleri Paris Premiere Vision Fuarı’nı Ziyaret Etti

BTSO üyeleri Küresel Fuar Acentesi projesi ile dünyanın en önemli fuar organizasyonlarında yer almayı sürdürüyor. Proje kapsamında tekstil sektörü temsilcileri Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen, dünyanın önde gelen tekstil üreticileri ile markalarının bir araya geldiği Premiere Vision Fuarı’nı ziyaret etti.

EKONOMİ 20.07.2022, 13:29
BTSO Üyeleri Paris Premiere Vision Fuarı’nı Ziyaret Etti

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ihracatın artırılması ve sektörlere yeni iş fırsatları sunabilmek hedefiyle üyelerini uluslararası fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam ediyor. Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında tekstil sektörü temsilcilerinden oluşan 41 kişilik BTSO heyeti, Fransa’nın başkenti Paris’te düzenlenen Premiere Vision Fuarı’nı ziyaret etti. BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur ve BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun’un da yer aldığı heyet, bu yıl ilk kez temmuz ayında düzenlenen fuarda 2023-24 sonbahar-kış trendlerini inceledi. Dünyanın önde gelen 1.200 markasının ultra premium koleksiyonlarını görücüye çıkardığı fuarı 3 gün boyunca 118 ülkeden 23 bini aşkın kişi ziyaret etti. Fuara Türkiye’den 212 firma katılırken, bu firmaların 59’u Bursa firması oldu. Uluslararası alıcıların yanı sıra tasarımcılar, stilistler, üretim yöneticileri, moda ve aksesuar markalarının yöneticilerini bir araya getiren fuarda Bursalı firmalar önemli iş bağlantılarına imza attı.

“BURSALI FİRMALARA YOĞUN İLGİ”

BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, BTSO’nun Küresel Fuar Acentesi organizasyonu ile Premiere Vision ve Texworld Fuarlarını ziyaret ettiklerini söyledi. Bursalı firmaların her iki fuarda da yoğun bir ilgi ile karşılaştığını gözlemlediklerini belirten Uğur, “Firmalar oldukça memnun. Burada yapılan görüşmelerin siparişe dönüşmesi ve ihracata katkı sağlaması en önemli hedefimiz. BTSO üyelerini en prestijli fuar organizasyonları ile buluşturmaya devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

“BURSA SEKTÖRDEKİ GÜCÜNÜ GÖSTERDİ”

BTSO Tekstil Konseyi Başkanı Bayram Uçkun, Bursa’nın tekstil sektöründeki gücünü Paris’te tüm dünyaya bir kez daha gösterdiğini söyledi. Sektörde her geçen yıl daha iyi bir noktaya ilerlediklerini ifade eden Uçkun, “Küresel rekabette en güçlü şekilde biz de varız. Premiere Vision, bu yıl ilk kez temmuz ayında düzenlenmesine rağmen firmalarımızın hepsi çok memnun ayrıldı. BTSO’ya destekleri için teşekkür ediyoruz.” dedi.

“GÖRÜŞMELERİN SİPARİŞE DÖNÜŞMESİNİ AMAÇLIYORUZ”

Seçen Tekstil CEO’su Hilal Gülseçen, şubat ayında düzenlenen fuarın pandeminin etkisiyle beklentilerin çok altında kaldığını belirterek, “Bu fuara çok daha motive ve umutlu katıldık. İlk kez temmuz ayında düzenlenmesine rağmen gayet güzel ve dolu dolu bir fuar geçirdik. Koleksiyonlarımız büyük beğeni topladı. Yaptığımız iş görüşmelerinin siparişe dönmesini amaçlıyoruz. Türkiye, tedarik zincirindeki kırılmanın etkisiyle önemli bir cazibe merkezi haline geliyor. Sektör olarak kolektif düşünebilir, hep birlikte doğru bir duruş sergileyebilirsek önümüzdeki dönemde ortaya çıkacak büyük fırsatları değerlendirebiliriz.” diye konuştu.

“SADECE AVRUPA’YA İHRACAT YETMEZ”

İlay Tekstil Pazarlama Müdürü Cemil Parlakay Şubat ayına kıyasla fuarda çok daha iyi bir müşteri portföyünün olduğunu söyledi. Parlakay, “Fuarın temmuz ayında düzenlenmesi sebebiyle bazı endişelerimiz vardı ama beklediğimizden iyi bir performans gördük. Müşterilerin sayısı ve niteliği oldukça iyi seviyedeydi. Firma olarak ana pazarımız Avrupa. Amerika kıtası da önem verdiğimiz pazarlar arasında. Bu fuarda bu bölgelerden gelen çok sayıda firma oldu. Türkiye’nin ihracat hedeflerine ulaşabilmesi için sadece Avrupa pazarı yetmez. Şu anda Rusya ve Ukrayna’da daralan pazarımızı alternatif ülkelerle telafi etmeyi hedefliyoruz. Bu fuarın da katkılarıyla başarılı olacağımıza inanıyoruz.” diye konuştu.

“TALEP UZAKDOĞU’DAN TÜRKİYE’YE YÖNELİYOR”

Neon Tekstil Kreatif Direktörü İrem Savcı, fuarda iş odaklı müşterilerle görüştüklerini söyledi. Savcı, “Fuarda uzun süredir görüşme imkanı bulamadığımız müşterilerimizle yeniden bir araya geldik. Gelecek yıllarda standımızı büyütmek istiyoruz. Firma olarak Avrupa’nın yanı sıra Kanada ve Avustralya gibi ülkelerden müşterilerimiz var. Bu ülkeler pandemi ile birlikte talebi Uzakdoğu’dan Türkiye’ye çevirdiler. Güney Amerika’da da yüksek bir potansiyel var. Bunları fırsata çevirmek için aksiyon almak lazım. Premiere Vision Fuarı’nın da buna katkı sağlayacağını ümit ediyoruz.” dedi.

“İHRACATA KATKI SAĞLAYACAK”

Erşat Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Er, gerek katılımcı gerekse de ziyaretçi sayısı açısından fuarın yoğun geçtiğini söyledi. Siparişlerden memnun olduklarını ifade eden Er, “İhracatımız artmaya devam ediyor, kapasitelerimizi artırıyoruz. Gelecekten ümitliyiz.” diye konuştu.

Marsala Tekstil Kurumsal İletişim ve Marka Direktörü Güler Uğurlu Altınel ise koleksiyonlarının fuarı ziyaret eden uluslararası alıcılar tarafından büyük beğeni topladığını söyledi.

KOSGEB VE BTSO’DAN YURT DIŞI FUAR DESTEĞİ

Öte yandan BTSO organizasyonuyla gerçekleştirilen yurt dışı fuar organizasyonlarına katılan firmalar, KOSGEB’den 20.000 TL’ye, BTSO’dan ise 1.000 TL’ye kadar destek alabiliyor.

Yorumlar (0)
Namaz Vakti 28 Nisan 2024
İmsak 04:25
Güneş 06:00
Öğle 13:06
İkindi 16:55
Akşam 20:02
Yatsı 21:31
12
kapalı
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 34 93
2. Fenerbahçe 34 89
3. Trabzonspor 33 55
4. Başakşehir 34 52
5. Beşiktaş 34 51
6. Kasımpasa 34 49
7. Sivasspor 34 48
8. Rizespor 33 48
9. Antalyaspor 33 45
10. Alanyaspor 33 45
11. A.Demirspor 34 41
12. Samsunspor 34 39
13. Ankaragücü 33 37
14. Kayserispor 33 37
15. Konyaspor 34 36
16. Gaziantep FK 33 34
17. Hatayspor 34 33
18. Karagümrük 33 33
19. Pendikspor 33 30
20. İstanbulspor 33 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 31 69
2. Göztepe 31 63
3. Ahlatçı Çorum FK 31 55
4. Sakaryaspor 31 54
5. Bodrumspor 31 52
6. Kocaelispor 31 52
7. Bandırmaspor 31 47
8. Boluspor 31 47
9. Gençlerbirliği 31 47
10. Erzurumspor 31 42
11. Ümraniye 31 37
12. Manisa FK 31 36
13. Keçiörengücü 31 36
14. Şanlıurfaspor 31 34
15. Tuzlaspor 31 33
16. Adanaspor 31 32
17. Altay 31 15
18. Giresunspor 31 7
Takımlar O P
1. Arsenal 34 77
2. M.City 33 76
3. Liverpool 35 75
4. Aston Villa 35 67
5. Tottenham 32 60
6. M. United 34 54
7. Newcastle 34 53
8. West Ham United 35 49
9. Chelsea 33 48
10. Wolves 35 46
11. Bournemouth 34 45
12. Brighton 33 44
13. Fulham 35 43
14. Crystal Palace 35 40
15. Everton 35 36
16. Brentford 35 35
17. Nottingham Forest 34 26
18. Luton Town 35 25
19. Burnley 35 24
20. Sheffield United 35 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 33 84
2. Girona 33 71
3. Barcelona 32 70
4. Atletico Madrid 33 64
5. Athletic Bilbao 33 58
6. Real Sociedad 33 51
7. Real Betis 32 48
8. Valencia 32 47
9. Getafe 33 43
10. Villarreal 32 42
11. Osasuna 32 39
12. Deportivo Alaves 33 38
13. Sevilla 32 37
14. Las Palmas 33 37
15. Rayo Vallecano 32 34
16. Mallorca 32 31
17. Celta Vigo 33 31
18. Cadiz 32 25
19. Granada 32 18
20. Almeria 33 14